مراسم عروسی

همه چیز درباره عروسی

مراسم عروسی

همه چیز درباره عروسی

مطالب مفید برای عروس و داماد
بایگانی
چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۵۴ ب.ظ

جملات ممنوعه به عروس و داماد!

گفتن این جملات به عروس و داماد ممنوع!


گفتن این جملات به عروس و داماد ممنوع!

گفتن این جملات به عروس و داماد ممنوع!

عروسی گرفتن یکی از پر استرس ترین کارهایی است که به طور معمول هر فردی در طول زندگی آن را تجربه می کند. در این بین اطرافیان عروس و داماد باید آنها را کمک کرده و سعی کنند تا استرس روز عروسی را از آنها دور کنند. در این راستا یکسری جملات هست که نباید به عروس و داماد گفته شود که در این مقاله به طور کامل به آنها پرداخته ایم. در ضمن در ادامه همین مطلب می توانید روش های از بین بردن استرس این روز را هم دریابید.

چه جملاتی را نباید به عروس و داماد گفت؟!

از قدیم گفته اند که حرف‌های‌تان را در دل نگاه چرا که ممکن است روزی غمباد شود ولی در خصوص جشن عروسی می بایست در عمل به این توصیه مشهور تامل کنید؛ یعنی اینکه هر چه به ذهن‌تان رسید را به زبان نیاورید!

در ادامه لیست جمله های ممنوعه برای عروس و داماد را می توانید بخوانید.

جملات ممنوعه برای عروس و داماد,استرس عروس و داماد,استرس روز عروسی,گفتگو با عروس و داماد,صحبت با عروس و داماد,

  1. هرگز نگویید: «حتما اول زندگی خیلی خرج رو دست خودتان گذاشته اید»

همانطور که شما هم می دانید جشن باشکوه عروسی همیشه توام با خرج بوده است و عروس و داماد و خانواده‌های‌ آنها به طور یقین از قبل فکری برای تامین این مخارج کرده‌اند. به عبارتی باید گفت که صاحبان مجلس عروسی چه ثروتمند باشند چه متوسط باشند، به نحوی تلاش می کنند که مخارج این شب باشکوه را فراهم کنند و بر این اعتقاد هستند که حالا که جشن آغاز شده همه باید از حضور در آن نهایت لذت را ببرند. پس پیشنهاد می کنیم که در این زمان خاطره‌انگیز پای مسائل مالی را وسط نکشید و در مسائل مالی دو خانواده دخالت نکنید و اصلا در این خصوص صحبت نکنید.

  1. هرگز نگویید: «حالا دیگه باید به فکر یه کاکل زری باشید»

این یک واقعیت است که دو نفر که پس از مدت‌ها مجرد ماندن، عشق زندگی خود را پیدا کرده اند، و با هم پیمان زندگی مشترک را بسته‌اند پس از برگزاری جشن عروسی، دورانی تازه و در عین حال باورنکردنی و مملو از آرامشی را با هم تجربه می‌کنند. شاید بتوان اینگونه تشبیه کرد که درست مثل این ‌که است که بعد از چندین روز بی‌خوابی و تلاش بی‌وقفه فرصتی برای آسایش یافته اند و دلشان نمی خواهد اطرافیانشان وقت‌و‌بی‌وقت خواب آنها را بپرانند. مطمئنا یک زوج جوان در روزهای نخستین آشنایی در خصوص بچه‌دار شدن و زمان مناسب آن به توافق رسیده‌اند؛ پس با دخالت‌های بی مورد مثل توصیه به بچه‌دار شدن به حریم خصوصی زندگی این تازه‌عروس و تازه داماد وارد نشوید!

  1. هرگز نگویید: « اصلا باورم نمی‌شد تو هم یه روز عروسی کنی!»

اگر جزو این دسته از افراد هستید که یک همچین جمله ای را به زبان می آورید، هیچ می دانید با ابراز تعجب و هیجان در مورد ازدواج فرد مقابل تان، انگار دارید به آن جوان توهین می کنید و می‌گویید: «تو که پر از عیب و نقصی نمی‌دانم همسرت چگونه با تو ازدواج کرده است؟». این یک واقعیت است که در زندگی هرکس یک روز ناگهان فردی پیدا می‌شود که از هر لحاظ با او هماهنگ است و کم‌کم این شخص معجزه زندگی می‌شود. این را هم باید بدانید که جذابیت و جالب توجه بودن یک فرد برای فرد دیگر یک ویژگی نسبی و سلیقه‌ای است ما اجازه نداریم اگر دیگری با دیدگاه‌های ما استاندارد نمی‌شود با حرف‌های‌مان او را تحقیر و ناراحت کنیم.

جملات ممنوعه برای عروس و داماد,استرس عروس و داماد,استرس روز عروسی,گفتگو با عروس و داماد,صحبت با عروس و داماد,

  1. هرگز نگویید: « چرا فلانی را دعوت نکردی؟»

باید گفت که دعوت نشدن یک فرد به جشن عروسی می تواند دو علت داشته باشد: چه بسا که امکانات پذیرایی محدود بوده است و یا ممکن است که مساله‌ای بین صاحب مجلس و آن فرد وجود داشته باشد. مسئله ای مانند کدورتی قدیمی. اما وقتی ما دعوت شده ایم ادب حکم می کند که دعوت صاحب مجلس را اجابت کرده و در جشن شرکت کنیم و پس از آن و یا در حین جشن نیز به هیچ عنوان بحث دعوت نشدن فرد دیگری را پیش نکشیم. اگر واقعا در مورد فهرست مدعویین کنجکاوی شما را وسوسه می کند، پیشنهاد می کنیم که بعدا در این باره اطلاعات به دست آورید. ضمن اینکه به یاد داشته باشید که مساله هرچه هست میان آن دو طرف است و به ما ارتباطی پیدا نمی کند. پس ترجیحا از این گونه سوالات نپرسید و احترام خود را حفظ کنید!

  1. هرگز نگویید: «عروسی که تمام شد تا صبح نمی‌خوابید نه؟!!»

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که دیگر زمان آن که اطرافیان در روابط خصوصی زوج جوان دخالت کنند تمام شده است. زمانی که بزرگترها با شوخی درباره این گونه مسائل صحبت می‌کردند مربوط می شود به چندین دهه قبل که دختر و پسر یا به عبارتی عروس و داماد، در سنین زیر 20 سال با هم ازدواج می‌کردند. در عصر حاضر زن و شوهر جوان اطلاعات و فرهنگ کافی برای مسائل خصوصی خود را دارند و ما اجازه دخالت به این حریم را نداریم.

چگونه استرس روز عروسی را کم کنیم؟

روش اول برای کاهش استرس روز عروسی: ماساژ دادن

در حالت کلی ماساژ دادن یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن خستگی و تنش و استرس است. در این راستا یکی از جدیدترین تکنیک‌ها، ماساژ تایلندی است که روش کار در ان اینگونه است که در آن از پاکت های بزرگ و گرم برگ های گیاهی و سم زدا برای آرام کردن عضلات خسته استفاده می شود. نوشیدن آب را در این زمان فراموش نکنید چراکه در طول ماساژ سموم بدن آزاد می شوند و نوشیدن آب به شما کمک می کند که آنها را از بدن خود به راحتی خارج کنید.

روش دوم برای کاهش استرس روز عروسی: به کلاس یوگا بروید

می توانید چند ماه پیش از جشن عروسی به کلاس های یوگا رفته و یا اگر فرصت کافی ندارید، از دی وی دی های آموزشی در این راستا استفاده کنید.

جملات ممنوعه برای عروس و داماد,استرس عروس و داماد,استرس روز عروسی,گفتگو با عروس و داماد,صحبت با عروس و داماد,

روش سوم برای کاهش استرس روز عروسی: حمام مخصوص آب گرم

خوب است بدانید که استفاده از حمام آب گرم باعث می شود تا ماهیچه ها و ذهن شما را باز شود. پیشنهاد می کنیم که وان را پر از آب کنید و برای اینکه اثر بیشتری داشته باشد مقداری نمک مخصوص حمام که به لطیف کردن پوستتان هم کمک می کند، به آب بیافزایید.

روش چهارم برای کاهش استرس روز عروسی: از خانه بیرون بروید

در حالت کلی و نه فقط در روز عروسی، زمانی که به آرامش و خالی کردن ذهنتان از افکار بد نیاز دارید هیچ چیزی بهتر از استشمام هوای آزاد نیست! پیشنهاد می کنیم که برای قدم زدن به پارک بروید یا کمی بدوید. اگر هم می توانید تلفنتان را هم خاموش کنید. اجازه دهید زمانی را برای خودتان و فقط خودتان داشته باشید.

روش پنجم برای کاهش استرس روز عروسی: سری به اسپا بزنید

مراکز اسپایی را در دور و اطراف منزل تان پیدا کنید که یک پکیج کامل یک روزه داشته باشند (بعضی از این مراکز حتی برنامه های مخصوصی برای عروس خانم ها دارند).

جملات ممنوعه برای عروس و داماد,استرس عروس و داماد,استرس روز عروسی,گفتگو با عروس و داماد,صحبت با عروس و داماد,

روش ششم برای کاهش استرس روز عروسی: H2O فراموش نشود

این یک چیز طبیعی است که زمانیکه خسته هستید، به سراغ کافئین بروید اما باید بدانید که قهوه، چای، سودا و نوشیدنی های انرژی زا شما را سرحال نمی کند. این را هم بدانید که این نوشیدنی ها رطوبت بدن شما را کم می کنند و حتی باعث می شوند که احساس گرمای بیشتری هم بکنید. این در حالی است که اگر به طور مداوم آب بنوشید، احساس خستگی و درد کمتری می کنید و پوستتان هم درخشش بیشتری پیدا خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم که داخل لیوان آب خود برشهایی از لیمو و پرتقال هم بیاندازید.

روش هفتم برای کاهش استرس روز عروسی شروع به نوشتن خاطرات بکنید

پیشنهاد می کنیم که در این دوران یک دفتر زیبا و سفید را تهیه کنید و شروع به نوشتن و ثبت کردن خاطرات این روزها بکنید یا اگر این توانایی را دارید، یک وبلاگ بزنید که در این صورت دیگران هم از تجربیات شما استفاده می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۳
Moein

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی